Lubań, dnia 29 czerwca 2023 roku
GGNiR.6840.8.6.2023
O G Ł O S Z E N I E
Na podstawie art. 37 ust.1, art. 38 ust.1, ust.2, art. 40 ust.1 pkt 1), ust.3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 roku, poz. 344 ze zm.), § 13 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. z 2021 roku, poz. 2213 ze zm.), §3 ust. 2 pkt 1) Uchwały Nr XXXII/221/2020 Rady Miasta Lubań z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miejskiej Lubań (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2021 roku, poz. 244 ze zm.), Zarządzenia Nr 73/2023 Burmistrza Miasta Lubań z dnia 16 maja 2023 roku w sprawie podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Lubań przeznaczonych do sprzedaży w formie przetargu
B U R M I S T R Z M I A S T A L U B A Ń
o g ł a s z a
pierwszy przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż lokalu przeznaczonego na cele inne niż mieszkalne Nr L7, znajdującego się w budynku położonym w Lubaniu przy ul. Brackiej 11 wraz z oddaniem we współużytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu oznaczonego geodezyjnie jako działka nr 34/1, AM 4, Obręb III, , o powierzchni 275,00 m2 ( księga wieczysta JG1L/00020836/5).
Przedmiotowy lokal przeznaczony na cele inne niż mieszkalne o powierzchni użytkowej 14,08 m2 znajduje się na trzeciej kondygnacji budynku usługowo-mieszkalnego położonego w Lubaniu przy ulicy Brackiej 11 i składa się z izby (nr 3/3) o powierzchni 14,08 m2. Obok przedmiotowego lokalu innego niż mieszkalny znajduje się pomieszczenie socjalne z wc do użytku wspólnego.
Udział ułamkowy przypisany do przedmiotowego lokalu przeznaczonego na cele inne niż mieszkalne we współwłasności części wspólnych budynku i nieruchomości gruntowej wynosi 1,73% (173/10000).
Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona długami, prawami ani roszczeniami na rzecz osób trzecich.
Układ funkcjonalny lokalu korzystny. Stan techniczny lokalu i standard wykończenia wnętrz podstawowy. Pomieszczenie było użytkowane jako pomieszczenie biurowe. Lokal w dniu lustracji pusty. Podłogi w lokalu drewniane, wyłożone wykładziną podłogową. Ściany tynkowane, malowane. Stolarka okienna drewniana, drzwi drewniane. Wysokość pomieszczenia 3,38 m. Ogrzewanie lokalu – c.o. zasilane z zewnętrznej sieci grzewczej.
Nieruchomość gruntowa zabudowana budynkiem usługowo-mieszkalnym przy ulicy Brackiej 11, oznaczona geodezyjnie jako działka Nr 34/1 AM 4 Obręb III o powierzchni 275 m2, dla której Sąd Rejonowy w Lubaniu V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą Nr JG1L/00020836/5, zlokalizowana jest w centralnej strefie lokalizacyjnej miasta Lubania. Budynek przy ul. Brackiej 11 jest to budynek czterokondygnacyjny z poddaszem użytkowym i strychem, częściowo podpiwniczony. Wzniesiony w technologii tradycyjnej w XIX wieku, jako typowy budynek usługowo-mieszkalny. Budynek wyposażony jest w instalacje: energii elektrycznej, wodną (sieć miejska), kanalizacyjną (sieć miejska), gazową i centralnego ogrzewania z miejskiej sieci grzewczej. Dojazd ulicą o nawierzchni asfaltowej, dojście chodnikami.
Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Lubania Nr IX/56/2019 z dnia 25 kwietnia 2019 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Staromiejskiego Centrum Miasta w Lubaniu (Dz.Urz.Woj.Doln. nr 243 z dn. 09.05.2019r., poz. 3104) nieruchomość zabudowana wielorodzinnym budynkiem usługowo-mieszkalnym przy ulicy Brackiej 11 położona jest na obszarze oznaczonym symbolem planu M.U4 – przeznaczonym na tereny zabudowy mieszkaniowej, tereny zabudowy usługowej.
Lokal inny niż mieszkalny Nr L7 można oglądać od poniedziałku do piątku w godzinach od 12.00 do 14.00 po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu z Dyrektorem Administracji Mieszkań Komunalnych w Lubaniu, 59–800 Lubań Plac Szarych Szeregów 4 (tel. 75 722 26 58).
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych zero groszy), na którą składa się:
Wadium 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych zero groszy).
Przetarg odbędzie się w dniu 17 sierpnia 2023 roku (czwartek) o godzinie 11.00 w budynku Urzędu Miasta Lubania, ul. 7-ej Dywizji 14, I piętro, sala Nr 11.
Zgodnie z §14 pkt.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 roku, poz. 2213 ze zm.), postąpienie ustalone zostanie z uczestnikami przetargu i nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych. Licytacji podlegać będzie stawka wywoławcza. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferuje cenę o co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
Warunkiem wzięcia udziału w przetargu jest wpłacenie wadium najpóźniej do dnia 11 sierpnia 2023 roku włącznie na rachunek bankowy Urzędu Miasta Lubań Nr 60 2030 0045 1110 0000 0080 6550 prowadzony przez BNP Paribas Bank Polska S.A. Oddział Lubań ul. 7-mej Dywizji 14. Dla wpłat gotówkowych dokonywanych w Monetia Sp.z.o.o. ul. 7 Dywizji 3 w Lubaniu od dnia 12.07.2021r. pobierana jest prowizja w wysokości:
- 3,00 zł od wpłat do 1.000,00 zł
- 0,3% wpłacanej kwoty od wpłat powyżej 1.000,00 zł.
W tytule wpłaty wadium oprócz danych uczestnika przetargu należy dopisać: „Przetarg lokal ul. Bracka 11/L7”.
Wadium należy wnieść w pieniądzu – gotówką lub przelewem na podany powyżej rachunek bankowy Urzędu Miasta Lubań. W przypadku wpłacenia wadium w formie przelewu bankowego wpłata powinna być dokonana odpowiednio wcześniej, tak aby w dniu 11 sierpnia 2023 roku wadium znajdowało się na rachunku bankowym Urzędu Miasta Lubań.
Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na rachunek Urzędu Miasta Lubań.
W przypadku osób fizycznych pozostających w związku małżeńskim i posiadających wspólność ustawową, wadium na przetarg należy wnosić przez oboje małżonków (w tytule wpłaty należy podać imiona i nazwiska osób przystępujących do przetargu).
Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości w dniu zapłaty pełnej ceny należności. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone w ciągu trzech dni od dnia zamknięcia przetargu.
Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od podpisania umowy notarialnej.
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w podanym wyżej terminie oraz:
Osoba wyłoniona w wyniku przetargu jako nabywca nieruchomości, przy zawarciu notarialnej umowy sprzedaży, obowiązana jest przedłożyć w formie aktu notarialnego pisemną zgodę współmałżonka na zawarcie umowy sprzedaży, na warunkach ustalonych w przetargu. Wymóg ten nie obowiązuje, jeżeli małżonkowie przystąpią do podpisania notarialnej umowy sprzedaży,
W przypadku, gdy osoba zainteresowana wzięciem udziału w przetargu, która spełniła warunki udziału nie może stawić się osobiście w dniu przetargu, wskazana przez nią osoba powinna okazać stosowne pełnomocnictwo. W przypadku umocowania do nabycia nieruchomości pełnomocnictwo powinno określać przedmiot czynności oraz rodzaj czynności. W pełnomocnictwie należy zatem wskazać, iż pełnomocnik jest umocowany do nabycia w imieniu mocodawcy i na rzecz mocodawcy nieruchomości stanowiących przedmiot przetargu. Pełnomocnictwo do udziału w przetargu powinno być stwierdzone dokumentem z podpisem urzędowo poświadczonym (pełnomocnictwo notarialne).
Wraz z pełnomocnictwem należy przedłożyć dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł (słownie: siedemnaście złotych 00/100), której należy dokonać na rachunek bankowy Nr 11 2030 0045 1110 0000 0289 2350. Od obowiązku wnoszenia opłaty skarbowej można być zwolnionym w przypadku, gdy pełnomocnikiem strony jest rodzina, zstępni, wstępni lub rodzeństwo.
Wysokość opłat i terminy ich wnoszenia:
Lokal – 100% ceny wylicytowanej na przetargu;
Grunt – pierwsza opłata z tytułu użytkowania wieczystego gruntu stanowi 25% ceny gruntu wylicytowanej na przetargu.
Opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego gruntu stanowi 3% ceny gruntu wylicytowanej na przetargu. Opłaty roczne nabywca zobowiązany jest wnosić od roku następującego po roku, w którym zawarto akt notarialny – umowa sprzedaży – w terminie do 31 marca każdego roku przez cały okres użytkowania wieczystego.
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 roku, poz.931 ze zm.) sprzedaż lokalu zwolniona jest z uiszczenia podatku VAT, natomiast oddanie we współużytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%.
Nabywca nieruchomości oprócz wylicytowanej ceny za lokal i pierwszej opłaty z tytułu oddania we współużytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu powiększonej o podatek VAT w wysokości 23% zobowiązany jest również do pokrycia kosztów zawarcia aktu notarialnego oraz opłat sądowych.
Informacje o zaliczkach i innych opłatach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej dotyczących przedmiotowego lokalu można uzyskać u zarządcy budynku, którym jest Lubańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp.z.o.o. z siedzibą w Lubaniu przy ul. Łączna 5.
100% ceny uzyskanej w przetargu za lokal inny niż mieszkalny, pierwszą opłatę z tytułu oddania we współużytkowanie wieczystego ułamkowej części gruntu powiększoną o podatek VAT nabywca zobowiązany będzie wpłacić najpóźniej w dniu zawarcia aktu notarialnego przed jego podpisaniem.
O terminie i miejscu zawarcia umowy sprzedaży nabywca zostanie powiadomiony w ciągu 21 dni od daty zamknięcia przetargu.
Jeżeli nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie oznaczonym w zawiadomieniu, Burmistrz Miasta Lubań może odstąpić od zawarcia aktu notarialnego, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Przetarg może być odwołany, po uprzednim podaniu do publicznej wiadomości ważnych przyczyn jego odwołania.
Ogłoszenie dostępne jest na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Lubań ul. 7 Dywizji 14, na stronie internetowej www.luban.pl w zakładce „Nieruchomości”, na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lubań http://bip.miastoluban.pl oraz w Wydziale Gospodarki Gruntami, Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miasta Lubań ul. 7 Dywizji 14, I piętro, pokój Nr 5, Tel.: + 48 75 646 44 22.
Szczegółowe informacje o przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gruntami, Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miasta Lubania, ul. 7-ej Dywizji 14, I piętro, pokój Nr 5, tel. + 48 75 646 44 22Szddd
Z up. Burmistrza
Zastępca burmistrza
Mateusz Zajdel