Walentynki to doskonała okazja do rozwijania wrażliwości uczuciowej i emocjonalnej, kształtowania przyjaznej postawy wobec innych.
Trójkowe przedszkolaki rozmawiały na temat miłości i przyjaźni. Zastanawiały się ,,W jaki sposób można okazać miłość?” i ,,Czy warto jest się dzielić z innymi?” Wykonały walentynkowe laurki i upominki dla swoich najbliższych. Zgodnie z założeniami Rocznego Planu Pracy Przedszkola, postanowiliśmy podczas zabaw walentynkowych stworzyć sytuacje edukacyjne motywujące dzieci do podejmowania działań kształtujących pojęcia matematyczne. Połączyliśmy naukę z zabawą urządzając ,,Matematyczne Walentynki”. Przedszkolaki z zaangażowaniem przeliczały zgromadzone w salach serduszka, bo przecież najlepsze efekty przynosi nauka poprzez manipulowanie przedmiotami. Dzieci określały wielkość i położenie przedmiotów w przestrzeni. Klasyfikowały i segregowały ze względu na określone cechy jakościowe; określały liczebność zbiorów. Maluszki zgodnie z instrukcją nauczyciela wykonały walentynkowe rybki z serduszek, a średniaki tworzyły ,, mega mandalę”. Tworzyliśmy gry ściganki, na mecie których czekały słodkie serduszkowe nagrody. Starszaki doskonaliły umiejętność dodawania i odejmowania podczas zabaw z balonami. Atrakcji nie brakowało, a zabawy sprawiły dzieciom wiele radości:)
M.K.