Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
24-03-2015

  Zapewniając dzieciom osiąganie sukcesów, radzenia sobie z  trudnościami,
stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości  nasi
nauczyciele stosują w pracy wiele nowatorskich metod.  Jedną z  nich jest Metoda Dobrego Startu Mart Bogdanowicz.
Metoda ta aktywizuje i usprawnia czynności analizatorów: wzrokowego,  słuchowego i kinestetyczno - ruchowego. Kształci
prawidłową lateralizację, orientację w przestrzeni i w  schemacie ciała. Koordynuje więc czynności wzrokowo - słuchowo -
ruchowe  oraz usprawnia i harmonizuje wszystkie funkcje psychomotoryczne. Kształci  ona zdolność rozumienia i  operowania symbolami, ułatwia  nawiązanie kontaktów społecznych, szczególnie dzieciom z różnymi  dysfunkcjami.

Metoda ta ma wielostronne oddziaływanie i dlatego
nosi nazwę metod psychomotorycznej. W metodzie dobrego startu stosuje  się  trzy rodzaje ćwiczeń: ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia ruchowo -  słuchowe,  ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe. Przygotowaniem do właściwych
ćwiczeń mogą być ćwiczenia o charakterze musztry, mające na celu  orientację  w schemacie ciała i w przestrzeni, zabawy orientacyjno - porządkowe.  Mogą  zaczynać się i kończyć pląsami ruchowymi kształtującymi motorykę
i percepcję słuchową dziecka oraz orientację w schemacie ciała -  zabawy  paluszkowe, tańce, masażyki. W pracy tą metodą stosuje się  następujące
etapy: I etap - ćwiczenia ruchowe, II etap - ćwiczenia ruchowo -  słuchowe,
III etap - ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe. Wszystko to mogli
zobaczyć rodzice naszych 6 latków podczas wtorkowych zajęć pokazowych

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...